neděle 26. ledna 2014

Moje hlavní kritéria při výběru kočárku

Zdravím Vás,
slíbila jsem Vám, že sepíšu článek o svýche hlavních kritériích, které jsem měla při výběru kočárku. Opět upozorňuji, že se jedná o moje vlastní kritéria a ne o nějaká obecně platná pravidla. :-) 

Než jsem se začala rozhlížet po kočárku, sestavila jsem si několik vlastních kritérií, podle kterých budu vybírat. Důležité je si hned na začátku ujasnit jaký tip maminky asi budete (odvíjí se od Vašich nynějších zájmů a aktivit) :-) a v jakém terénu se budete nejčastěji pohybovat. Já osobně nejsem příliš aktivní a sportovní typ, takže jsem nehledala sportovní kočárek do terénu, ale spíše něco snadno složitelného do kufru a na jízdu po městě a nákupních centrech... :-D Moje kamarádka je naopak velice aktivní, s kočárkem teď často jezdí na několika hodinové procházky do přírody, a tak hledala kočárek s hodně velkými koly a pevnou konstrukcí. Její kočárek vypadá jako malý tereňák. :-) A hned poté, co si promyslíte, kam budete s kočárkem nejčastěji vyrážet si sestavte Váš seznam priorit. Předkládám ten svůj pro inspiraci. ;-) 

1) Cena - určitě existuje mnoho lidí, kteří se nemusejí ohlížet na cenu, já mezi ně rozhodně nepatřím, a tak jsem si stanovila maximální cenu, kterou můžeme na koupi kočárku uvolnit z rodinného rozpočtu, původně jsem si určila jako maximum 12 000 Kč, ideálem bylo pořídit kočár kolem 10 000 Kč, nakonec se mi podařilo koupit kočár za 7200 Kč. 

2) Bezpečnost - hned druhým a velmi důležitým kritériem byla bezpečnost kočárku a zdravotní nezávadnost použitých materiálů (chemicky napuštěné textilie, obsah ftalátů, atd.), nejprve jsem se soustředila na kočárky testované v Dtestu, ale většina z nich pro mě byla buď cenově nedostupná nebo ošklivá... :-D, proto jsem se pídila na internetu po kočárcích nebo výrobcích kočárků, kteří měli nějaký certifikát na bezpečnost a nezávadnost a projížděla recenze od uživatelů daných kočárků, důležité je, aby kočárek a popř. autosedačka splňovali Evropské normy, a to EN 1888 (kočárek) a autosedačka ECE R44-04 a nebo starší normu ECE R44-03, pokud si zakoupíte kočárek a autosedačku, který nesplňují tyto normy hazardujete se zdravím svého dítěte! 

3) Velikost hluboké korbičky - u většiny kočárků se mi nelíbilo, že je korbička nedostatečně široká a miminko se v ní brzy mačká, hledala jsem tedy, aby korbička byla, co největší. 

4) Možnost nasazení autosedačky na korbičku - protože bydlíme na malém městě a část našich příbuzných bydlí různě po republice, často cestujeme autem, bylo pro mě důležité, aby šla autosedačka nasadit na konstrukci kočárku, to je výhodné také pro jízdu po obchodních centrech a supermarketech 

5) Snadná složitelnost - toto kritérium opět souvisí s častým cestováním autem, potřebuji, aby šel kočárek snadno složit a vešel se do kufru auta 

6) Váha kočárku a snadná manipulace - bydlíme v rodinném domě, a to v prvním patře, kam vedou dvoje schody, i když nebudu kočárek pokaždé tahat nahoru do patra, nemusí mít 20 kg a s lehčím kočárkem se také lépe manipuluje při jízdě

7) Kola s možností blokace aretace - pokud jsou přední kolečka otočná, s celým kočárkem se mnohem lépe jezdí, avšak pro některý terén je lepší, když jdou kolečka i zablokovat, aby se neotáčela, dále jsem chtěla, aby byla kola větší, nafukovací nebo pěnová a pouze 4 (trojkolky se mi nelíbí) a PVC kolečka jsou k ničemu (hrozně chrastí)

8) Odpružení kočárku - kočárek by měl být odpružený a měl by mít možnost nastavení tvrdosti odpružení, aby miminko necítilo každou nerovnost 

9) Nastavitelnost rukojeti - mít rukojeť ve výšce, která odpovídá Vaší výšce je nejen pohodlné, ale i lepší pro Vaše záda a ruce

10) Možnost jízdy ve směru i proti směru - u hluboké korbičky asi více využijete jízdu proti směru a ve sporťáku naopak ve směru jízdy, ale nikdy nevíte, kdy se Vám to bude hodit i naopak, a tak by kočárek tuto možnost měl mít :-)  

11) Polohování v hluboké korbičce - je dobré, když má miminko rýmu (nedusí se a může klidně spát) nebo je po jídle (nehrozí udušení zvratky)
12) Možnost polohy "lehu" ve sporťáku - pokud se Vám miminko už nevejde do hluboké korbičky a ještě neumí sedět nebo chcete, aby i ve sporťáku, když usne mohlo pohodlně ležet, zvolte si sporťák, aby měl možnost nastavení polohy až do lehu

Zkuste si to a uvidíte, že nebude úplně snadné najít kočárek, který splňuje všechny nebo většinu Vašich požadavků. Určete si také, která kritéria jsou pro Vás nejdůležitější a z těch za žádnou cenu neslevujte. Hodně štěstí při výběru správného kočárku! :-)


Pokud se chcete podívat jaký kočárek jsme vybrali s manželem my podívejte se zde


1 komentář:

  1. Ahoj, já si teď pořídila tenhle a jsem z něj taky nadšená :)

    http://www.kocarky-michael.cz/kocarky-michael/eshop/1-1-Kocarky/8-2-Trojkombinace/5/691-Tako-Kocarek-Sunline-Premium-Rose

    OdpovědětVymazat