neděle 5. října 2014

Pomoc při problémech s bříškem

Další příspěvek, který jsem si pro vás přichystala je o produktech a tipech proti bolení bříška a tříměsíční koliky. Moje dcera Kristýnka trpěla od prvních týdnů života kolikami a zácpou. Zažili jsme si nespočet hodin pláče a bolestivého kroucení při jídle i těsně po něm. Byla jsem z toho nešťastná a vyčerpaná zaroveň a chtěla jsem dceři, co nejrychleji pomoc od trápení. Vše jsem konzultovala s dětskou lékařkou, ale ta mi příliš nepomohla. Řekla mi, že je to normální a prostě se to musí vydržet. Takže jsem se obrátila na své kamarádky a na maminky z internetu. Ty mi poradily nespočet triků a produktů na zlepšení těchto problémů. I tak ale naše cesta k úspěchu nebyla snadná. Kristýnka je zářným příkladem toho, že každému nesedne totéž. Naše potíže se naštěstí nakonec zmírnily a dnes nemáme potíže téměř žádné. :-) A co nám tedy pomohlo a co ne se dočtete na následujících řádcích.

1) Ležení na bříšku - zabíralo perfektně, z dcery krásně odcházely plyny

2) Nošení v šátku - četla jsem, že je dobré na bolení bříška, protože maminka svým tělem zahřívá bříško miminka a tlačí mu na něj, takže lépe odcházejí plyny. Nevím, jestli je to pravda, každopádně dcera se alespoň v šátku uklidnila a trochu prospala...

3) Teplé na bříško - nahřátá plena nebo polštářek se položí miminku na bříško, nám absolutně nezabíralo a dceru naopak ještě více rozladilo.

4) Fenyklový čaj - fenyklový čaj dceři vůbec nechutnal a když jsem do ní něco dostala, tak se potíže ještě více zhoršily :-(

5) Pupík - mastička Pupík je úplně k ničemu. Zdá se mi, že se jedná spíše o placebo efekt.

6) Espumisan - kapky Espumisan ze začátku pomáhaly skvěle a dceři chutnaly, ale po nějaké době si na ně tělo zvykne a je třeba na čas vyměnit.

7) Baby calm - kapičky na přírodní bázy. Bohužel obsahují fenykl, takže nám problémy zhoršily.

8) Infacol - Skvělé kapičky s pomerančovou příchutí, jsou sice trochu kyselejší, ale nám ihned zabraly. Střídali jsme s Espumisanem.

9) Probiotika a prebiotika Bifiform - jsou naprosto k ničemu, vůbec jsem nepoznala rozdíl po a před užíváním.

10) Swiss laktobacílky baby - Ihned zabraly a dceři srovnaly zažívání. Zpočátku jsem jí je sypala dvakrát denně do mlíčka, nyní je dávám jednou denně a už nám to bohatě stačí. Po laktobacilech začala dcera pravidelně a bez problémů vyprazdňovat.

11) Změna umělého mléka (netýká se kojených) - Dceru jsem kojila pouze prvních 14 dní, takže téměř od narození je na UM. Dr. nám samozřejmě řekla, že máme začít dávat Nutrilon a já jsem jako nezkušená matka uposlechla. Kristýnce ale neseděl (zácpa a ještě větší bolesti bříška), a tak jsme mlíčko bez předchozí konzultace s Dr. změnili na Bebu comfort a ta nám sedla výborně.

Boj s kolikou nevzdávejte, snažte se miminku, co nejvíce ulevit a ono se to většinou po tom třetím měsíci opravdu srovná. ;-) Přeji pevné nervy!

1 komentář:

  1. To já jsem si přes http://mamavis.cz/produkt/polstarek-s-tresnovymi-peckami/ koupila polštářek s peckami, který nahřeju v mikrovlnce a pak jej přiložím na bolavá místa. Musím říct, že zatím mi to pokaždé zabralo a problém se tím za pár hodin vyřešil.

    OdpovědětVymazat